Zaznacz stronę

Jak dodać do strony WWW chat z Facebook Messenger

sty 29, 2019 | Wordpress

Chesz ułatwić Twoim potencjalnym klientom kontakt z Tobą? Dodaj chat z Facebook Messenger na Twoją stronę WWW na WordPress. W poniższej instrukcji pokażę Ci jak krok po kroku bezpłatnie, bez programowania i bez zmian w kodzie dodać chat połączony z fanpage na stronę WWW. 

Strona internetowa na WordPress krok po kroku

Chat na stronie WWW to super sprawa. Ułatwia kontakt potencjalnemu klientowi z nami, właścicielami firmy czy sklepu internetowego. Skraca drogę kontaktu, a przez to oszczędza czas. Pokazuje, że za daną stroną stoi człowiek, dzięki czemu łatwiej jest nam zaufać.

Jeszcze jakiś czas temu takie chaty zarezerwowane były dla dużych i „bogatych” graczy. Teraz możemy wdrożyć chat z Facebook Messenger. Ma on pewne ograniczenia – klient musi mieć konto na Messengerze, ale za to jest całkowicie bezpłatne rozwiązanie.

W poniższym artykule pokaże krok po kroku jak zainstalować chat z Facebook Messenger. Gdyby, coś okazało się niejasne – napisz do mnie na chacie i znajdziemy rozwiązanie :).

Co będzie Ci potrzebne, aby zainstalować chat z Facebook Messenger na stronie WWW

Jeśli, coś z tej listy jest dla Ciebie niezrozumiałe, spokojnie czytaj dalej, wszystko wyjaśniam.

  • Strona WWW na WordPress i dostęp do kokpitu jako administrator
  • Fanpage na Facebook i dostęp jako administrator lub redaktor 
  • Identyfikator Strony (Facebook Page ID)
  • Kod koloru hex (np. #6767FF), w jakim ma być znacznik chatu na stronie

Zaloguj sie na kokpit WordPressa i zainstaluj wtyczkę WP Chatbot

W pasku po lewej stronie znajdziesz pozycję Wtyczki. Najedź na nią myszką i kliknij Dodaj Nową. Następnie w wyszukiwarce wpisz: WP Chatbot. Pokaże Ci się kilka wyników, wybierz pierwszy. Pełna nazwa wtyczki to: WP-Chatbot for Facebook Messenger Customer Chat. Kliknij Zainstaluj teraz„, a następnie Włącz.

wyniki wyszukiwania wtyczki wordpress wp chatbot

Wyniki wyszukiwania wtyczki „WP Chatbot”

Jeżeli poprawnie zainstalowałaś i uruchomiłaś wtyczkę, teraz w lewym pasku powinna pojawić się pozycja WP-Chatbot. Klikając przejdziemy do konfiguracji.

Konfiguracja wtyczki WP Chatbot

Pierwsza pozycja to Facebook Page ID (Identyfikator strony). Numer znajdziesz na fanpage, który chcesz podpiąć pod stronę. Wejdź na swój fanpage, w lewym menu znajdź i kliknij zakładkę Informacje. Zjedź na sam dół strony z informacjami z Twojego fanpage. Znajdziesz tam numer (16 liczb) Identyfikator Strony, skopiuj go i wklej w ustawieniach wtyczki.

gdzie znaleźć facebook page ID

Facebook Page ID: Fanpage > Informacje > Identyfikator Strony (na samym dole)

Facebook App ID – zostawimy puste, nie jest to konieczne do uruchomienia chatu.

Log events – zostaw na No.

Color – wpisz tutaj kod koloru hex w jakim chcesz, aby był Twój chat na stronie. Mój chat jest w kolorze zielonym, a kod to #088846.

Logged in Greeting – powitanie dla osób zalogowanych do Messengera. Możesz tutaj wpisać dowolną treść. U mnie to: Cześć! Jak mogę Ci pomóc?

Logged out Greeting – powitanie dla osób niezalogowanych do Messengera. Może to być taka sama treść jak powyżej lub inna.

Chat Facebook Messenger na stronie WWW

Możesz ustawić treść komunikatu powitalnego, kolor chatu oraz w jaki sposób ma się pokazywać po załadowaniu

Greeting Dialog Display – możemy wybrać jak będzie wyświetlać się chat po załadowaniu. Jeśli wybierzemy: Show – chat będzie zawsze otwarty, a treść powitania widoczna; Hide – chat będzie zamknięty, widoczne będzie tylko logo (ikonka) Messengera w naszym kolorze, dopiero po kliknięciu wyświetli się komunikat powitalny; Fade – chat będzie początkowo otwarty, a po chwili zamknie się. Jest to, cos pomiędzy funkcją show i hide. Ja z reguły wybieram opcje Hide, nie lubię, jak to okienko krzyczy do osoby, która dopiero weszła na stronę.

Greeting Dialog Delay – po jakim czasie ma pojawić się treść powitania. Wpisujemy wartość w sekundach

Messenger language – język Messengera, u mnie to język polski

Ref – możliwość spięcia chatu z programem Manychat lub Chatfuel = możlwiosć wprowadzenia automatyzacji. Teraz zostawiamy puste miejsce.

Hide Based on post type – możliwość ukrycia chatu na podstronach w zależności od typu. Można ukryć chat np na stronie głównej lub artykułach na blogu.

Post, Page Id’s to Hide – jeśli nie chcemy chować chatu na wszystkich np artykułach blogowych tylko na wybranych, to wystarczy podać tutaj post ID, na których chat będzie niewidoczny.

Categorys to Hide – możliwość ukrycia chatu na stronach wybranych kategorii.

Hide Based on Devices – można wyłączyć chat na urządzeniach mobilnych i/lub na komputerach. W zależności jak uważasz za stosowne, ja z reguły zostawiam chat widoczny na obu typach urządzeń.

Shortcode name – zostawiam nazwę domyślną > chatbot.

Call SDK after Page Load – zaznaczam obie opcje, dzięki temu chat zaczyna się ładować dopiero jak cała strona się załaduje (nie spowalnia to strony internetowej).

I to tyle! Wtyczka jest juz skonfigurowana. Zanim jednak chat zacznie działać na Twojej stronie musisz dodać Twoją domenę do białej listy.

Dodawanie Twojej domeny do białej listy

Ostatnim krokiem, aby uruchomić chat z Facebook Messenger na Twojej stronie jest poinformowanie Facebook, że jesteś właścicielem domenu lub, że zgadzasz się, aby Twój fanpage był podpięty do danej domeny. W tym celu trzeba dodać domenę, a której będzie chat do białej listy.

Wejdź ponownie na Twój fanpage, a następnie przejdź do ustawień. W menu po lewej stronie znajdź i kliknij Platforma Messengera. Na samym dole Ustawień Ogólnych znajdziesz opcję Domeny dodane do białej listy. Wklej w polu adres Twojej domeny u mnie to np. https://vipmap.pl i kliknij zapisz.

Gotowe! Gratuluję właśnie podpięłaś chat z Facebook Messenger do Twojej strony WWW.

Pięknie dziękuję za udostępnienie!
Marta Ostaszewska VIP Map Blog

Cześć, jestem Marta!

Sprawiam, że wszystko, co trudne i techniczne staje się zrozumiałe i "do zrobienia".

Od 2017 roku specjalizuję się w budowaniu skutecznych stron WWW.

POZNAJ MNIE LEPIEJ

Porozmawiajmy

Umów się ze mną na bezpłatne spotkanie.

Powiesz mi o swoich wyzwaniach. Ja zadam Ci kilka pytań i na tej podstawie przygotuję spersonalizowaną ofertę.

UMAWIAM SPOTKANIE

Pin It on Pinterest